موسیقی را از دوران کودکی زیر نظر پدر و با ملودی های بختیاری شروع کرد. ۷-۶ سال بیشتر نداشت که در سریال تلویزیونی شاخه طوبی که آن زمان از شبکه یک سیما پخش می شد، ترانه ای محلی خواند. پس از آن جدی تر به موسیقی پرداخت. ساز تنبک را در شهرستان الیگودرز و با حسن جزایی شروع و برای تکمیل از محضر جمشید محبی استفاده کرد و سپس مدت شش سال خدمت زنده یاد ناصر فرهنگ فر بود.سرلک در چندین دوره جشنواره فجر مقام اول آواز و تنبک را کسب کرد.
او به خاطر میآورد که در شش سالگی با صدای تار پدرش به وجد میآمده و پیش خود زمزمه میکرده است. {بهرام سرلک} مسئول امور فرهنگی *شهرستان الیگودرز* بود و محقق *موسیقی بختیاری*. وی همیشه مشغول جمعآوری قطعاتی بود که توسط پیران دهات اطراف خوانده میشد.
وقتی مادرش {سیمین} خواندن و زمزمه کردن کودک را به گوش میشنود بهرام را از آن با خبر میکند. کمی بعد پدر موسیقیدوستْ آموزش به پسرش را آغاز میکند – آواز همراه با نواختن تنبک. هدف او این بود که استعداد نهفته پسر را هدایت کند و از او موسیقیدانی بسازد که سنتهای بختیاری را حفظ کند. تلاشهای پدر شش سال بعد به ثمر نشست. فرزندش نوجوانی شد و در رشته آواز و تنبک مقام اول را در بخش موسیقی نواحی *نهمین جشنواره فجر* (۱۳۷۲)، و در بین بزرگان این موسیقی، کسب کرد. اما بعد از آن جایزه بود که برای سینا اتفاق جریانسازی افتاد. نوازنده مشهور دوتار، {حاج قربان سلیمانی}، سینا را به استاد آواز ایران، {محمدرضا شجریان}، معرفی کرد و او سینا را به شاگردی پذیرفت.
کلاس درس با شجریان هر سهشنبه برگزار میشد و سینا هر هفته همراه با پدر یا مادرش از الیگودرز به تهران میآمد. فرقی نمیکرد زمستان است یا تابستان، فصل امتحانات است یا باید در مدرسه حضور داشته باشد. دو سال اول به آموزش تکنیکهای صداسازی سپری شد.
جملهبندیهای تحریری در موسیقی سنتی و دستگاهی را تحت نظر شجریان آموخت، آموخت که چگونه از قسمتهای مختلف دستگاه صوتیاش بهرهگیرد، تکنیکهای «چکشی»، «بلبلی»، «دوتایی»، «تکی»، و تحریرهای «بالارونده» و «مخفی» را به کار بندد. پس از این، شش سال دیگر دستگاهها و ردیفهای آوازی را آموخت. در کنار آواز و تنبک مدتی هم نزد کیوان ساکت تار آموخت. سینا سرلک در اسفند ماه سال ۱۳۸۲ از طرف سازمان ملی جوانان به عنوان جوان نمونه ایران در حوزه هنر انتخاب شد وی در جشنواره فجر سال گذشته نیز شرکت کرد و مورد تقدیر قرارگرفت. وهم اکنون نیز سرپرستی گروه سرلک را عهده دار است.
اما اهداف خواننده جوان چندگانه است. او اکنون در تهران زندگی میکند و قصد اعتلای فنون آوازی را تا جای ممکن دارد. در عین حال، یکی از خواستههای همیشگیاش پویایی موسیقی بختیاری در دستگاههای سنتی است. این همان چیزی است که استادش در جلسه اول آموزش آواز با او طی میکند: «به شرطی آواز ایرانی را به تو میآموزم که موسیقی بختیاری را حفظ کنی.» و سینا در طی این سالها علاوه بر اجرا و بازخوانی قطعات کلاسیک، بخشهایی از موسیقی سرزمینش را نیز اجرا کرده است. او به تازگی در تیتراژ سریال *خانهای در تاریکی* دو قطعه از ترانههای بختیاری را با ارکستر بازخوانی کردهاست که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. این خواننده جوان امیدوار است که با رجوع به موسیقى بختیارىْ موسیقى دستگاهى را غنا بخشد، «من به عنوان جوانى که نماینده سرزمین بختیارىست نمیخواهم فرهنگ قومم از بین رود و به احیاء آن فکر میکنم.»
سینا سرلک همه نوع موسیقى گوش میکند و معتقد است که حضور همگی برای پیشبرد موسیقی لازم است، اما دلیل توجه بیش از اندازه جوانها به موسیقى پاپ را چیزى جز آسانگوار بون آن نمیداند، «[خوانندگی] پاپ راحت است و کسانى که در این زمینه کار مىکنن نیازى به آموزش کامل ندارند و لازم نیست که مثل من بیش از ۱۵ سال تلاش کنند.» به گفته سینا، جوان امروزی خواهان موسیقی آسانگوار و آهنگین است.
میخواهد میل خود را به حرکت با موسیقی پُرهیجان سیراب کند. اما به این نکته هم اشاره دارد که این موسیقی دیرپا نیست و کاربردش محدود به زمانی کوتاه است. هر جوانی پس از مدتی گوش فرا دادن به موسیقی پاپ خواهان عمق بخشیدن به تجربه گوارای اولیه است و اینجاست که موسیقی دستگاهی و جز آن گوهر خود را نمایان خواهد کرد.